Hello Kiev Control (009)

zaterdag 30 augustus-2014
Nee man. Die MH-17 werd helemaal niet van zijn route afgeluld vanwege naderend onweer. Aldus Bilderfrans Timmermans gisteren in de Kamer. Volgens onze bolleboos zat het toestel keurig op de weg die Eurocontrol had uitgestippeld. Zij het dat het door Kiev wel van 11 kilometer hoogte naar 10 kilometer was gedirigeerd om een aanvlieging met een ander toestel te vermijden. Wij zouden vragen welk toestel, maar voor zover we hebben kunnen uitvogelen is die vraag niet aan Frans voorgelegd. We moeten hem cq. Kiev op hun woord geloven. Doen we dat? Nee. Want officieel is nog niets van het veronderstelde gebabbel tussen de bemanning van MH-17 en respectievelijk Kiev en Dnjepropetrovsk naar buiten gebracht. Dus of Frans lult voor zijn beurt of uit zijn nek.
Het is trouwens toch al een gotspe dat een Nederlandse minister van Buitenlandse Zaken zich encanailleert met de fascistische bende van chocogarch Waltzman en surrogaat-premier Yats. Maar om der wille van de smeer likt ons Frans de kandeleer. En die kandeleer staat in het Witte Huis waar Yats lekker gezellig confereert met de schaamteloze leider van de USSA om het straatarme Oekraine asap de NATO en de EU binnen te loodsen. Powerplaymobiel van het ergste soort en als je daarbij fascisten nodig hebt om je doel te bereiken, so be it. Per saldo heeft de USSA in Latijns Amerika trouwens nooit anders gedaan, dus zo uitzonderlijk is Oekraine nou ook weer niet. Het is alleen genant dat onze Bilderfrans een kilometer zakt als ie dat onderwerp aan ziet komen. En datzelfde geldt voor onze volksvertegenwoordiging. Wat dat betreft is er weinig veranderd sinds de jaren dertig van de vorige eeuw. Stay tuned.

  • Datum: .

Hello, Kiev Control (002)

zaterdag 19 juli-2014
Volgens de BBC zouden de Ukrainse veiligheidssmurfen de gesprekken tussen Kiev Control en de bemanning van de MH-17 in beslag hebben genomen. In tegenstelling tot allerlei eerdere berichten weet in feite niemand of de zwarte dozen al zijn gevonden cq. in veiligheid zijn gebracht. Dat gaat dus al aardig de goeie kant op. We zullen waarschijnlijk nooit de onderste steen boven krijgen. Rutte ook niet. Het enige wat we kunnen doen is ons afvragen. Cui bono? De separatisten in ieder geval niet. En Moskou ook niet. Stay tuned.

  • Datum: .

Hello, Kiev Control (003)

zondag 20 juli-2014
Op 29 juni zouden de Oekrainse separatisten een Buk-systeem hebben veroverd op het Kiev-regiment A1402. Stel dat het waar was, dan blijft nog de vraag wat dat regiment daar deed. Eitje. Om de Russische luchtmacht te verwelkomen. En één systeem is geen, dus we mogen aannemen dat er nog meer van die lorren in het oosten van het land in stelling waren gebracht. Merkwaardig genoeg, deed Kiev niks om het verhaal te ontkrachten. Wel kwam op 8 juli het bericht dat de regering had besloten om het luchtruim boven het Zuidoosten te sluiten voor burgervliegtuigen. Behalve voor transitvluchten boven de 7900 meter. Tot de situatie weer normaal was. Stay tuned.

  • Datum: .

Hello, Kiev Control (004)

maandag 21 juli-2014
Begin juni begon het. Burgervliegtuigen boven Duitsland, Oostenrijk, Polen, Tsjechië en Slowakije verdwenen voor even van de radar. Na terugkeer werkten de transponders niet meer. Niet eventjes, maar vrij langdurig. Het ging om een ingreep van buitenaf, die volgens kenners alleen via een satelliet voormekaar kan worden gebakken. Het verschijnsel was voor een stel leden van het Duitse parlement aanleiding tot het stellen van een lijstje lastige vragen aan het ministerie van Verkeer en Digitale Infrastructuur. Op 14 juli rolden deze antwoorden binnen. Als u een beetje over de oostgrens kan communiceren let dan vooral op het antwoord van vraag 7. Boven Duitsland werden voornamelijk vliegtuigen die ca. 10 kilometer hoog vlogen met een plotseling optredend transpondereuvel geconfronteerd. Een Buk-installatie is normaliter in staat om dankzij die transponder uit te vogelen of een vliegtuig dat een oorlogsgebied passeert al dan niet van burgerlijke aard is. Als de transponder niet werkt zit je al gauw met de peren. Stay tuned.

  • Datum: .

Hello, Kiev Control (005)

dinsdag 22 juli-2014
Mocht u nu pas inhaken, lees dan eerst de voorafgaande berichten uit deze serie. En dan dit: volgens Moskou trok op het moment waarop MH-17 uit de lucht werd geschoten een Amerikaanse satelliet over het oosten van Oekraine. President “Adolf” Poetin heeft de beelden opgevraagd. Stay tuned.

  • Datum: .

Hello, Kiev Control (006)

woensdag 23 juli-2014
BREEZE is afgelopen. Was een tiendaagse vlootoefening van de NATO in de Zwarte Zee. Voor de kust van Oekraine. Met twee zwaargeladen snuffelvliegtuigen in de lucht. Precies in de periode dus waarin de MH-17 ten onder ging en BRICS besloot een eigen IMF en een eigen Wereldbank in het leven te roepen. Een deel van de oefening behelsde het monitorren van het burgerluchtverkeer boven Zuidoost-Oekraine. Vanuit Kiev gesteund door 200 speciaal uit Duitsland overgevlogen Amerikaanse militaire techneuten, die daarbij samenwerkten met hun Oekrainse collega's onder het hoedje van de oefening Rapid Trident II. Inmiddels heeft Washington zijn oorspronkelijke visie op het gebeuren al aardig bijgesteld. Mocht u het gemist hebben, pak uw specsaver en lees. Stay tuned.

  • Datum: .

Hello, Kiev control (007)

donderdag 24 juli-2014
Dnjeprpetrovsk nam het over van Kiev. De begeleiding van de MH-17 in zijn dying moments. Dnjeprpetrovsk is de hoofdstad van de gelijknamige oblast oftewel “provincie”, die al voor de entree van de aan de hand van zijn vader in het wereldje van wapens, snollen en mindbenders groot geworden president Poroshenko, met een nieuwe gouverneur werd opgezadeld: Igor Kolomoisky. Nu had de door de EU en USSA gesteunde chocogarch Poroshenko (1) tijdens de race naar het presidentschap wel degelijk te maken met enige concurrentie. Die kwam bijvoorbeeld van de zijde van Oleg Tsarov. Een gap van de verdreven president Yanukovich en om die reden al vantevoren kansloos. Toch vond de op goede voet met de Amerikaanse vice-president Joe Biden staande Kolomoisky het nodig om Oleg even te bellen. Om hem iets in het oor te fluisteren. Kwootje. Komt ie:

"Tomorrow, fuck, they will go after all your family, fuck. We're going to hang them right in the townsquare, fuck, and put a contract on your life, fuck, big money. One million dollars for your life. They'll be looking for you everywhere”.

Zoals eerder vermeld is de ook al niet bijster netjes aan zijn poen gekomen Kolomoisky de grote man achter het met Nazi's en internationale huurlingen volgestouwde Azov bataljon, dat her en der al geheel conform hun geloofsbelijdenis al vreselijk heeft huisgehouden in de oostelijke regionen van Oekraine. En juist onder het regime van deze topcrimineel en oorlogsmisdadiger vonden de laatste vliegminuten van de MH-17 plaats. Nou kan je tot vervelens toe naar Vlad wijzen en zelfs een ongelooflijke oorlogshitser als John Mac Cain daarvoor inzetten (2), maar wat dacht je van een stuk ongeluk als Kolomoisky? (3) Stay tuned.

(1) Eigenlijk Waltzman, Poroshenko is de naam van zijn moeder.
(2) Mac Cain verscheen gisteren in Een Vandaag. Hij gaf ons ondermeer de goeie raad onze defensie te versterken en ons harder op te stellen tegenover Moskou. Verder kwam hij met het goeie nieuws, dat de USSA ons binnen 2 à 3 jaar ook gas kon leveren (!). Dan waren we meteen van die afhankelijkheid van Rusland af, begrijpt u. Kijk, weten we meteen waarom al deze ellende gaat en bijna 300 onschuldige mensen daarvoor in een klap het leven verloren.
(3) Neem voor Oleg eens een kijkje in onze serie actueeltjes “Fuck”. Word je niet vrolijk van.

  • Datum: .

Hello, Kiev Control (008)

zondag 27 juli-2014
MH-17 vloog nog boven Polen. Toen kregen de piloten het verzoek van de toren in Kiev om de koers te verleggen. Naar een kleine 200 mijl noordelijker. Om naderende zware onweersbuien te ontwijken. Althans dat is het verhaal dat op de wereld werd gezet door ene Nico Voorbach. De president van the European Cockpit Association. Het verhaal werd direct ontmanteld door een directeur van Malaysian Airlines: “There were no reports from the pilot to suggest that this was the case”. Denk je als niet van zure appeltjes wetende boerenjongen (of meisje uit dezelfde categorie) dat het sinds kort bij “ons” horende Kiev dan wel even de betrokken weerrapporten in beeld trekt. Noppes. Nog gekker: we hebben nog steeds niets vernomen van de inbeslaggenomen conversatie tussen de toren van Kiev en de MH-17. Laat staan die tussen de toren van Dnjeprpetrovsk en de MH-17. Wel een hoop kapsones over die zwarte dozen, die de separatisten zo laat hadden ingeleverd. Was suspect ! Later bleek er niks aan te mankeren. Maakt misschien wel de vraag valide, wat de inhoud was van voornoemde conversaties en waarom het zo lang duurt voordat die in het publieke domein wordt gekegeld. Nu we toch bezig zijn: is dat niet suspect? En nog een speculatief stapje verder: zijn we misschien beland in het wereldje van Hugo Teso? Of Hans von Bülow? (1)
Laten we onze benen op de grond houden. Anders vragen we ons straks nog af welke hufters zich dankzij een snuifje voorkennis hebben verrijkt via de twee fatale gebeurtenissen die Malaysian Airlines binnen een half jaar hebben geteisterd. Stay tuned.

(1) Zie het artikeltje “Someday I fly away” dd. 12 april 2013.

  • Datum: .

Kleintje Muurkrant - Postbus 703 - 5201 AS - 's-Hertogenbosch