Skip to main content

Hello, Kiev Control (008)

04 april 2017

zondag 27 juli-2014
MH-17 vloog nog boven Polen. Toen kregen de piloten het verzoek van de toren in Kiev om de koers te verleggen. Naar een kleine 200 mijl noordelijker. Om naderende zware onweersbuien te ontwijken. Althans dat is het verhaal dat op de wereld werd gezet door ene Nico Voorbach. De president van the European Cockpit Association. Het verhaal werd direct ontmanteld door een directeur van Malaysian Airlines: “There were no reports from the pilot to suggest that this was the case”. Denk je als niet van zure appeltjes wetende boerenjongen (of meisje uit dezelfde categorie) dat het sinds kort bij “ons” horende Kiev dan wel even de betrokken weerrapporten in beeld trekt. Noppes. Nog gekker: we hebben nog steeds niets vernomen van de inbeslaggenomen conversatie tussen de toren van Kiev en de MH-17. Laat staan die tussen de toren van Dnjeprpetrovsk en de MH-17. Wel een hoop kapsones over die zwarte dozen, die de separatisten zo laat hadden ingeleverd. Was suspect ! Later bleek er niks aan te mankeren. Maakt misschien wel de vraag valide, wat de inhoud was van voornoemde conversaties en waarom het zo lang duurt voordat die in het publieke domein wordt gekegeld. Nu we toch bezig zijn: is dat niet suspect? En nog een speculatief stapje verder: zijn we misschien beland in het wereldje van Hugo Teso? Of Hans von Bülow? (1)
Laten we onze benen op de grond houden. Anders vragen we ons straks nog af welke hufters zich dankzij een snuifje voorkennis hebben verrijkt via de twee fatale gebeurtenissen die Malaysian Airlines binnen een half jaar hebben geteisterd. Stay tuned.

(1) Zie het artikeltje “Someday I fly away” dd. 12 april 2013.

Klik hier om uw reactie toe te voegen
04 april 2017
Hello Kiev Control