Skip to main content

Fyrariteiten

dinsdag 4 juni-2013
Dus er gaat een parlementaire enquete komen naar de fyra. Zal vast niet zo zijn dat mensen in vermomming voor de commissie zullen verschijnen alhoewel daar uiteraard alle reden voor is.
Boedda wat is dit land goed in het versjteren van zaken. De Betuwelijn, één trein per twee minuten. Toen er een klokkenluider kwam vertellen dat die lijn bij de grens eigenlijk ophield, (de Duitse spoorwegen waren niet van plan om daar een extra spoorlijn voor aan te leggen) was dat uiteraard geen nieuws. Betuwelijn moest en zou er komen, kostte wat kost. Hahaha en het bedrijfsleven zou meebetalen. Nooit gebeurd natuurlijk.
Toen had de NS het plan om intercity treinen met een snelheid van 200 km per uur door het land te laten razen op het bestaande net. Goed idee, maar niet volgens de juffouw Ooievaar van de PvdA. De vrouw die in het kabinet Kok het onderwijs en later het openbaar vervoer heeft gemoderniseerd: mevr. Netelenbos. De vruchten van haar beleid plukken we nog dagelijks. Zij vond dat snelle intercity gedoe helemaal niet nodig, wat denkt zo'n spoorwegbedrijf wel, eigen ideeën dat moet niet kunnen.
Zij, dan wel haar ambtenaren, wilde(n) een snelle lijn naar België, maar dan wel aanbesteed volgens de Europese regels. Als enige deed ons land dat (België, Frankrijk, Duitsland steken dan de middelvinger in de lucht). Weer eens het beste jochie van de klas wat Europa betreft. Dus een aanbesteding en shit, daarna moest er ook nog een trein komen, niet te duur natuurlijk. Dus werd het geen Duitse of geen Franse of geen Spaanse trein, maar een soort Alfa Sud. Het type Alfa Romeo dat al in de prospectus begon te roesten.

Klik hier om uw reactie toe te voegen