Skip to main content

Onze milde kant (001)

02 januari 2018

Het lawaai van laagovervliegende boeings vanochtend op de kwaakradio. Weer es wat anders dan instortende nieuwbouw. Maar ook wel opvallend omdat die herrie natuurlijk niet van gister of eergister is. Schiphol is al tig jaar een hel voor wie er naast woont. Vuur en vlammen op 4 oktober 1992, wie herinnert zich die niet?
Des te opvallender dus dat er nu opeens omwonenden aan het woord kwamen. Die had je destijds niet, in de Bijlmer. Toen mocht je alleen naar Edje van Thijn luisteren die het had over duizenden illegale Ghanezen die in het vagevuur toch maar mooi geruimd waren. Hij wist tenslotte waarover hij het had...
Vanochtend waren we dan ook niet in de Bijlmer maar in Aalsmeer. Daar kunnen ze niet buiten eten vanwege de overlast. En ook kunnen ze hun grond en huis niet kwijt, ook niet aan de straatstenen. Huiliehuilie, van witte oudere meneren. Gepensioneerde tuinders. Straks gaan ze nog die jongens van de commerciele interviewen, de Holleeders van de televisie, die ooit in zo’n broeikas begonnen met het uitkleden van de amusementssector, en nu hun helden en heldinnen in hun glazen huis of op hun rommelzolder nog geen twee woorden achter elkaar kunnen laten zeggen zonder dat zo’n Boeing de show verstiert. En wij ons maar afvragen welke twee woorden dat dan wel zouden moeten wezen...
Wachten we op de dag dat zo’n vakantievlucht onzacht op Aalsmeer landt, met alle gevolgen vandien. Krijgen we nieuwe cijfers over hoeveel illegale Polen in die kassen werkten... (gvd)

jacques
Schiphol laat weten dat gemiddeld genomen het lawaai minder is, maar dat het incidenteel op bepaalde plekken groter kan uitpakken. Vreemd, dat die rekensommetjes, de MER, altijd weer zo slecht uitpakken voor de bewoners. Wordt er sjoemelsoftware gebruikt? Waarom niet gemeten? Tja, TNO sjoemelt wat aan. Wetenschapsfraude en corruptie is voor dit bedrijf, groot geworden in WOII, een kernactiviteit. Wij maken het rapport, de betaler schrijft de conclusie.

aviator
Het is natuurlijk van de ratten besnuffeld dat de vervuiler/veroorzaker mag bepalen met wie zij praat aan tafel ivm de overlast van Schiphol ihb de vliegtuigen. 8 gemeentes hebben hun vertrouwen in het overleg opgezegd. Natuurlijk, Schiphol vindt dat prima zo. Gelukkig weer wat querilanten opgesodemietert van de ondeerhandelingstafels. Hansje Alders heeft dat allemaal zó goed bekokstoofd dat hij nu in Groningen mag acteren. Liegen en bedriegen, maar vooral blijven praten met liefst iedereen en met dat praten vult Hansj zijn diepe zakken. De burger ziet het lijdzaam aan. Waarom geen acties richting Schiphol, als er op een dag 80.000 passagiers te laat komen om een vlucht te halen is Leiden in last. Waarom geen BTW op vliegtickets, waarom geen accijns op kerosine, waarom geen milieubelasting op het vuil dat al die vliegtuigen verspreiden/binnenbrengen.
Kernreactor
Ze motte niet soseure demense, ga verhuizen. Schiphol is een grote bron van inkomsten in ons land als overslaghaven, valt niet aan te tornen, ga lekker verhuizen. Ik weet waar ik het over heb, want op black saturday en voor en na het weekend zie en hoor ik de commuterflights ik hier in Amsterdam-Osdorp vertrekken en aankomen. Ik kan er erg van genieten, heerlijk al die vakantiegangers. Maar deze zeikerds vallen onder het type dat ook het carillon van de Westertoren wil verbieden, of wat het afvaartsignaal in de Rotterdamse haven al heeft laten verbieden. Ik zou zo zeggen, zoek een hutje op de hei!
Klik hier om uw reactie toe te voegen
02 januari 2018
Onze milde kant