Stingers. Ze hebben Stingers nodig. Die gematigde rebellen van Al Nusra en het pupillen-elftal van het zogenaamde Syrische bevrijdingsleger. Om die vliegende doodskisten uit Moskou uit het zwerk te schieten. Net als in Afbaardistan indertijd. Nou kan je die draagbare raketwerpers vandaag meegeven aan DHL of FedEx, maar waar heb je dan smokkelroutes voor? Bovendien kan je bij de stiekeme introductie van die blaaspijpen op het strijdtoneel altijd nog zeggen dat je bij Allah niet weet wie ze geleverd heeft. Trouwens, waarom zou je ze ook niet in het geniep aan ISIS leveren? Per slot zijn dat ook vijanden van Adolf Assad en als die eenmaal onder de zoden is gestampt kijken we wel wat we met die kalifaatartiesten gaan doen. Toegegeven, het zijn veronderstellingen. Maar daarin worden we wel gesteund door een expert. Iemand die weet hoe ten zuiden van de Kaukasus de linke hazen lopen. Jeffrey Silverman, onze collega uit Georgië. Jeffrey:“It is clear that the US has invested too much in this covert operation to allow the Russians to just fly in and sort out the terrorists once and for all. We can expect that the US, its proxies, including Turkey, Jordan and Israel, will provide all necessary covert material support to try to save their joint project”.Wij zijn goed in het fabriceren van buizen. Ja ook dwangbuizen, maar die bedoelen we niet. Gewoon buizen. Hoe je ze ook hebben wil, wij maken ze. Ook voor doeleinden die nou niet bepaald kosher zijn. Zoals bijvoorbeeld bij de zo ijverig door Nederlandse wizzkids met een Delftse achtergrond gesteunde bouw van een centrifuge-orgel in Pakistan (1). Nou is het verhaal, dat een Nederlandse onderneming (2) onder de rook van Rotjeknor zonder het misschien zelf te weten betrokken is bij de productie van een nieuw wapen. Een superlichte wegwerp-Stinger ofwel instant-Stinger met aanzienlijk meer bereik dan de huidige lorren. Na gebruik gewoon wegmieteren. De buizen van deze nieuwe apparaten zijn van aluminium en zouden afkomstig zijn van voornoemd bedrijf in de slagschaduw van de Euromast. Via Baskenland (3) en Marokko zouden ze naar het Midden-Oosten worden vervoerd. Helaas, waar de assemblage wordt uitgevoerd vertelt het verhaal (nog) niet. Maar wees eerlijk, het is een spannend verhaal. Het wachten is nu op het afschieten van een Russische SU-37 of zusjes daarvan. Kunnen we misschien vaststellen of die baarden nieuwe spulletjes hebben of nog met ouwe zooi rondzeulen. Stay tuned.(1) Zie het artikel "Miljoenen dodelijke slachtoffers" op de site van de Morgenster (uit de 'papieren' Kleintje Muurkrant uit 2005).
(2) Naam bij ons bekend.
(3) De drie Nederlandse bedrijven waarvan vrachtwagens door het beeld van het bedrijfsfilmpje raggen verzorgen alledrie vervoer op Spanje. Zegt op zich niks. Maar toch