Skip to main content

donderdag 21 augustus-2014
Het zal je gebeuren. Als Saudische prins. Rijd je zondagavond met een stoet auto's met officiële vlaggetjes voorop en kleerkasten erin op de périphérie in Parijs. Op weg naar Le Bourget om terug te gaan naar de zandbak. Word je ineens tot stoppen gedwongen door een ploegje niet zo guitig uitziende jongens met Kalashnikovs en word je gedwongen 250.000 losse euro's en een pakketje uiterst interessante documenten af te geven. Dat gebeurde prins Al Waleed bin Talal al Saoed, de grote baas van de Kingdom Holding Company. En wat die Company allemaal holds wil je niet weten (1). Wie die Kalashnikovs-slingers waren weet nog niemand, maar ze waren in ieder geval heel goed geïnformeerd. Mochten het Saoedi's zijn en ze worden bij de vodden gegrepen dan gaat hun kop eraf. Misschien wel twee keer.
Brengt ons bij Elio di Rupo. De Belgische premier. Die stapte maandagavond uit de dienstauto om even te gaan sporten. Mogelijk in het Warandepark. Om eens iets te noemen. Nou kan je als chauffeur uit je neus gaan zitten baggeren tot je baasje terug is, maar Elio's raddraaier spoedde zich naar een boekwinkel om te zien of er nog iets van zijn gading was. De onbeheerde auto kreeg onbeheerst bezoek. Er werd een raampje ingetikt en de boefjes gingen ervandoor met een maatpak, een i-phonelader, een laptop en een aktetas met een pakketje documenten die belangrijke gegevens bevatten over de Belgische binnenlandse polletiek en het Koninklijk Huis. Nou maar bidden, dat er niks bijzat over een geschiedenis bij het meer van Grand Large (2) of de bizarre wipuitjes van prins Albert (3). De identiteit van de ruitjetikkers is nog niet bekend. Maar hun kop zal er niet afgaan. In België zijn ze beschaafd.

(1) Voor lezers die het toch willen weten: goegel die company even.
(2) Zie aflevering 67 van de serie “Van Estoril naar Zandvoort” dd. 27 april 2008.
(3) Zie het artikeltje “Klets, klets” dd. 17 maart 2009.

  • Datum: .

woensdag 10 september-2014
Louis Freeh reed zijn auto's aan barrels. En zichzelf. Op 25 augustus. Via een brievenbus en een paar struiken tegen een boom. Geen zetje gehad. Zomaar van de weg af geblunderd. Louis werd met een heli afgevoerd naar New Hampshire. Voor de rest geen nieuws. En dat is raar. Louis is namelijk een voormalige directeur van de FBI en niet zo'n klein beetje. Van 1993 tot juli 2001. Een bewogen periode in de USSA met veel boem en nog meer pang. De tragedie in Waco, de moord op Vince Foster, de bomaanslag op het World Trade Center, de bomaanslag in Oklahoma City en het optreden van het Flying Circus op 9/11. De laatste gebeurtenis viel weliswaar net buiten zijn competentie, maar uiteraard werd hij wel betrokken bij het daarop volgende onderzoek.
Door de stilte die volgde op Louis' bizarre staaltje bermtoerisme volgden axiomatisch ook een paar theorieën over het ongeval. Een daarvan maakt melding van een geheimzinnige loodgietergroep die met een zogenaamde Dazzler het voormalige FBI-baasje van de weg had gedwongen (1). Louis zou namelijk snode plannen hebben gehad om de boel in de USSA wat op te husselen met een Manhattan-cocktail en dan de schuld te geven aan ISIS of Vlad. Interessant? Stay tuned.

(1) Eenzelfde apparaat zou zijn gebruikt bij het overhevelen van Di en Do naar het hiernamaals.

  • Datum: .

donderdag 11 september-2014
Pegasus heet ie. De groep van Amerikaanse loodgieters die ervoor gezorgd zou hebben dat voormalig FBI-baasje Louis Freeh zijn auto tegen een boom parkeerde (1). Diezelfde groep zou verantwoordelijk zijn geweest voor de overval die op 17 augustus jl. werd gepleegd op de périphérie van Parijs. Op een stoet van Saudische vehikels die van hotel George V op weg was naar het vliegveld van Bourget (2). Daarbij werd naast een flink dotje poen ook een pakket documenten buitgemaakt. En net als bij het ongevalletje van Louis viel ook na deze overval een diepe stilte in. Wel wist een enkel Frans dagvod nog te melden dat de betrokken documenten net zoveel waarde hadden als het eerste rapport van de MH17-commissie. Maar volgens latere berichten uit de snuffelwereld zouden de documenten informatie hebben bevat over een geplande aanslag in de USSA à la 9/11. En bij die planning zou Louis Freeh betrokken zijn geweest. Speculatief? Een B-film? Misschien, maar wij verwijzen u graag naar aflevering 3 van de serie “Schuld en Boete” van 30 september 2012. Daaruit blijkt in ieder geval dat vriend Louis een raar stuk vreten was en is. Met bijvoorbeeld een interessant lijntje naar de Saudische prins Bandar bin Sultan. Een zandbakker wiens naam zowel verbonden was met de Iran-Contra-affaire als 9/11. Kortom, kan het? Het kan. Stay tuned.

(1) Zie deel 2 van gisteren.
(2) Zie deel 1 van 21 augustus 2014

  • Datum: .