Skip to main content

Giftreinen door Brabant

23 augustus 2023

Het is eigenlijk ongelooflijk dat het nog steeds door heel veel mensen normaal gevonden wordt dat er dagelijks heel veel giftreinen door Nederland rijden. Veel daarvan dwars door grote steden en dorpen heen. Vooral hier in Brabant is dat 't geval.
De zogeheten 'Brabantroute' is hiervan een stuitend voorbeeld. Er rijden gemiddeld zo'n zestig giftreinen dwars door steden als Breda, Tilburg, Eindhoven en 's-Hertogenbosch. Met grote hoeveelheden chemische en brandbare stoffen aan boord zoals ammoniak, chloor en lpg.
Er moeten heel veel meer maatregelen worden getroffen om de risico's van het vervoer van gevaarlijke stoffen per spoor en dwars door druk bewoonde gebieden te verminderen.
Maar zoals gewoonlijk zal de put pas gedempt worden als 't kalf verdronken is, met andere woorden: het is wachten op een ernstig ongeluk (in het geval van een ongeluk met zo'n rijdende bom midden in een stad betekent dat een grootschalige ramp) voordat politici en bestuurders in actie zullen komen...

Giftreinen

Paleander
De pragmatische, technocratische reden dat o.a. chloor-treinen nog steeds door een dicht bevolkt deel van Den Bosch rijden, is de ‘statistische’ waarheid dat chemische trein rampen een zeldzaam fenomeen zijn, (voel je de gevoelloze abstractie, een zeldzaam fenomeen), en dan houd men in geval van een zeldzaam fenomeen rekening met maximaal statistisch aanvaardbare hoeveelheid doden, dacht ruwweg 2500, als mijn brein mij niet bedriegt. Maar het begrip statistisch aanvaardbare hoeveelheid slachtoffers wordt ook toegepast bij vroegtijdige overlijden als gevolg van luchtvervuiling, dit speelt namelijk al meer dan 20 jaar in en rondom Londen, en nu er eindelijk maatregelen worden genomen, met het ULEZ milieu zone indeling en boete systeem, schreeuwen de conservatieven moord en brand, de economie lijdt hierdoor! Ja, de economie is belangrijker dan een mensenleven..
Klik hier om uw reactie toe te voegen
23 augustus 2023