Skip to main content

Torpedo aan bakboord (005)

23 maart 2017

maandag 1 december-2003
Nou dachten wij toch al een tijdje dat vrije concurrentie binnen de Europese Unie zo onderhand een equivalent was geworden voor het geloof in God. Bolkestein loopt er in Brussel in ieder geval zijn veters voor uit zijn schoenen. En dat allemaal om kartelvorming en andere erge dingen te voorkomen. Want anders zouden wij als consumenten een goeie kans lopen veel teveel te betalen voor de dingen van de dag. Dat we met dat negentiende-eeuwse gezever niet veel zijn opgeschoten raadt je de koekoek en bovendien houden de overheden zich niet altijd aan de regels. Neem nou alleen maar eensde brief van Ruurt Klaver ten behoeve van Kommer Damen’s marinewerf De Schelde. Die zou zijn geschreven met toestemming van de ministeries van Defensie, Economische Zaken en Buitenlandse Zaken. Dus niks aan de hand en de Kamer wordt deze week netjes achteraf geïnformeerd of het bos ingestuurd (*). Maar wat lezen we daar in Jane’s International Defense Review, het toonaangevende internationale blad op het gebied van de ontwikkeling van oorlogstroep etcetera? Dat bij Merwede Shipyards en Van der Giessen de Noord in october jl. een gloednieuwe corvette is geboren. En we noemen hem Falcon. Uhhhh, hallo Bolk. Wat is dit? Vrije concurrentie? Heeft meneer Klaver ook ten behoeve van Merwede Shipyards een briefje aan zijn vriend Sondakh geschreven? Is meneer Sondakh tijdens zijn bliksembezoek in juli van dit jaar ook bij Merwede geweest? Of was het al een gelopen race? Kijk, als die bijdehante Van Baalen nou echt gelooft in al die libertarische rimram dan zou hij toch zeker hierover deze week wat vraagjes moeten stellen aan chef-uitzendburo Kamp. Wedden van niet?

(*) doorhalen wat niet verlangd wordt.

 

Klik hier om uw reactie toe te voegen
23 maart 2017
Torpedo aan bakboord