dinsdag 13 maart-2012
En ja hoor, "Den Bosch heeft weer wat". Om de paar jaar verzint er weer iemand wat nieuws om in het nieuws te komen. Hadden we vroeger nog een paar agressieve "wildemannen" in het Bossche stadslogo zitten, daarna een "moderne" skyline en tot nu toe een sjieke kroon met goud nog wel, nu ligt er weer een nieuw voorstel voor een stadslogo. Dat wordt met een mooi en duur woord "city marketing" genoemd. Het 'product' DenBosch als wasmiddel-reclame. Vanaf nu is de stad ineens modern en dynamisch! Er is gekozen (door wie eigenlijk?) voor een "visueel accent op de eerste drie leestekens 'sH". Het heeft vijftienduizend euro gekost en is ontworpen door het Bossche bedrijf Fickinger. Maar wij bij 't Kleintje denken dat er heel wat verschillende associaties zijn met die S en die H. Net zoals die vorige nieuwe naam voor dat 'moderne' Bossche museum SM ook associaties bleef hebben met leren zweepjes en rammelende kettingen. We hebben er vast twee verzonnen en roepen iedereen op ons te voorzien van meer flauwe grappen... Het orginele logo ziet er dus zo uit, maar wat denk je van deze of van deze?