Skip to main content

Droogkloten

donderdag 19 mei-2011
Verzekeraars hebben niet de naam erg swingend en cool te zijn, laat staan feestbeesten. Maar schijn bedriegt zo blijkt maar weer eens. In juni 2007 organiseerde de toenmalige Duitse verzekeraar HMI een feestje voor de beste vertegenwoordigers, in het Gellert Thermen in Budapest. In goed nederlands: een ïncentive reis. De ingangscontrole bij de thermen was erg streng, niks filmen of fotograferen. Er waren een aantal hostessen met gekleurde armbanden, rode, witte en gele. Dat stond niet voor thee, koffie of broodjes. Nee, de ene kleur betekende hostess, de andere prostituee en de witte band betekende prostituee maar alleen “toegankelijk”voor het management. De kosten werden ook bijgehouden, je bent tenslotte verzekeraar. Dat gebeurde met een stempeltje, elke stoeipartij werd afgestempeld op de onderarm. En zoals het een beetje organisatie betaamt, werd er een enthousiast verhaal opgetekend voor het huisblad HMI Profil, met zinnen als “ongelooflijk wat je allemaal bij HMI kan beleven” en “hoe je dit megafeest ook bekijkt, het was in elk geval een moordfeest. Zo zie je maar, in elke verzekeraar zit een feestbeest. De kosten? Tja, wat denkt u?

Klik hier om uw reactie toe te voegen